W dniach 7-9 czerwca odbyła się wycieczka tegorocznych konfirmantów na Słowację. Grupą 11 konfirmantów wraz z trzema opiekunami udaliśmy się na Słowację.
Pierwszym punktem naszego zwiedzania był Zamek Orawski. Jest on jedną z najwspanialszych pamiątek budownictwa zamkowego i jedną z najbardziej poszukiwanych pamiątek kulturalnych Słowacji. Zamek Orawski wznosi się 112m nad poziomem rzeki Orawy i majestatycznie góruje nad wsią Oravsky Podzamok. Następnie udaliśmy się do Demianowskiej Jaskini Wolności. Jaskinia leży w Dolinie Demianowskiej na południe od liptowskiego Mikulasza. Odznacza się przepiękną kolorystyką nacieków i niepowtarzalnością ich kształtów. W skalnych wodospadach błyszczą różne odcienie, żółci, czerni oraz koloru pomarańczowego. Następnie pojechaliśmy do Liptowskiego Mikulasza gdzie mieliśmy okazję wejść do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego i pooglądać go od wewnątrz. Potem udaliśmy się do Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Svicie, która była naszą bazą noclegową. Następnego dnia zasiedliśmy wspólnie do śniadania które przygotowaliśmy sami i potem udaliśmy się do Doliny Łomnickiej, która znajduje się pod szczytem Łomnicy. W dolnej części doliny na wysokości 1751m n.p.m. znajduje się Łomnicki Staw, który bardzo nam się spodobał. Wyprawa była dosyć długa i męcząca ale warto było pooglądać te piękne widoki popodziwiać kreatywność pana Boga. W drodze powrotnej zjechaliśmy kolejką linową i następnie udaliśmy się do Szczyrbskiego Plesa gdzie znajduje się znany ośrodek narciarstwa zimowego i malownicze Jezioro Szczyrbskie, drugie co do wielkości w słowackich Tatrach. Potem powróciliśmy do Svitu, poszliśmy na obiado-kolację i na basen, który znajdował się zaraz obok Parafii. Trzeciego i ostatniego dnia udaliśmy się do AquaCity w Popradzie i tam świetnie się bawiliśmy. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do miejscowości Święty Krzyż na środkowym Liptowie gdzie znajduje się drewniany ewangelicki Kościół artykularny zbudowany przez Józefa Langa, pochodzi z 1729r. Należy do największych drewnianych budowli na Słowacji ale również i w Europie Środkowej.
Były to bardzo udane i dobrze zorganizowane dni. Pan Bóg sprawił iż przez cały nasz pobyt na Słowacji świeciło słonko i było naprawdę przyjemnie. Wszyscy mile będziemy wspominać ten wspólnie spędzony czas na Słowacji. I chcieliśmy podziękować wszystkim którzy przyczynili się do naszego wyjazdu.