30 maja z grupą tegorocznych konfirmantów wyruszyliśmy na wycieczkę w Wysokie Tatry na Słowacji. Pierwszego dnia dopisywała nam piękna, słoneczna  pogoda. Pierwszym etapem naszej wyprawy był Oravsky Podzamok, zamek położony na wysokiej skale. Najstarsza część zamku pochodzi z XIII w. Jest to jeden z najlepiej zachowanych zamków na Słowacji. W zamku tym mieszkał i pracował w latach 1629-31 „słowiański Luter” ks. Jerzy Krzanowski. Następnym etapem naszej wycieczki była Demanowska Dolina, a konkretnie Jaskinia Wolności. Podziwialiśmy piękne stalaktyty, stalagmity i stalagnaty mieniące się różnymi barwami. Pełni wrażeń ruszyliśmy w dalszą drogę do Liptowskiego Mikulasu. W tym urokliwym miasteczku zobaczyliśmy kościół i pomnik ks. Jerzego Trzanowskiego, który tu służył i zmarł w roku 1637. Wieczorem dotarliśmy na miejsce zakwaterowania do parafii ewangelickiej we Svicie. Następnego dnia w sobotę wyruszyliśmy w Wysokie Tatry. Było słonecznie i ciepło. Postanowiliśmy dotrzeć do Skalnatego Plesa położonego na wysokości 1751 m n.p.m. Po drodze minęliśmy górskie wodospady, które zachwycały swoim pięknem. W trakcie naszej wspinaczki zmieniły się warunki atmosferyczne i ostatni odcinek pokonaliśmy już w czasie burzy. Zmoczeni, ale szczęśliwi podziwialiśmy Skalnate Pleso przez okna, obserwując jednocześnie burzę gradową. Po godzinie, kiedy się uspokoiło, ruszyła kolejka linowa. Mogliśmy zatem zjechać do Tatrzańskiej Łomnicy. Mieliśmy jeszcze w planie zwiedzanie Szczyrpskiego Plesa, ale padający deszcz nam to uniemożliwił.

W niedzielę przed południem wzięliśmy udział w nabożeństwie w miejscowej Parafii. Zostaliśmy bardzo serdecznie przywitani, ks. Zdzisław Sztwiertnia przekazał pozdrowienia całemu zborowi. W czasie nabożeństwa odbył się także egzamin jednej z tegorocznych konfirmantek. Po śniadaniu ruszyliśmy dalej, tym razem do Aqua Parku w Popradzie. Na basenach termalnych bardzo miło spędziliśmy czas. Z okazji Dnia Dziecka zostaliśmy zaproszeni na lody, które trochę nas ochłodziły w jakże upalny niedzielny dzień. W drodze powrotnej zwiedziliśmy zabytkowy „Artykularny Kościół” z 1774 roku w miejscowości Święty Krzyż. Zapoznaliśmy się z jego bardzo ciekawą historią. W latach 1974-84 w wyniku budowy zapory wodnej tzw. „Liptowskiej Mary” kościół został rozebrany i przeniesiony na swoje nowe miejsce. Pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę do domu. Nasza wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.